Zajęcia dla dzieci z klas 1-3. Z jednej strony uczestnicy doskonalą ważne umiejętności: posługiwanie się nożyczkami, farbami, ołówkiem, planowanie pracy, rozwijają inteligencję wizualno-przestrzenną. Z drugiej poszukują własnych środków wyrazu. Eksperyment jest najważniejszym elementem procesu twórczego, nie chcemy więc ograniczać wyobraźni dzieci- oprócz pokazania im jak można korzystać z omawianych technik plastycznych zachęcamy do ich własnego- kreatywnego użycia. Największym błędem podczas prowadzenia zajęć plastycznych jest narzucanie czegokolwiek. Plastyka na tym etapie rozwojowym nie ma służyć przygotowaniu na studia artystyczne lecz uwolnieniu pokładów wyobraźni, wzmacnianiu pewności siebie, porównywaniu kolorów, faktur, wzorów. Dlatego stawiamy przede wszystkim na wolność twórczą, na konstruktywne popełnianie błędów w poszukiwaniu odpowiednich środków wyrazu, na wolność w podejmowaniu decyzji- dzieci mają jej tak niewiele w procesie edukacji.
Techniki, których spróbują dzieci:
tempera, akwarela, farby akrylowe, kredki akwarelowe, węgiel, pastele olejne, pastele suche, węgiel, ołówek, modelina, glina, wyklejanki, farby witrażowe i papieroplastyka
Komentarze